Saturday 31 March 2012

saya bangga menjadi dirimu wahai saya...


seperti "penyejuk" __ krn bxk tahun2 berlalu dgn terbelenggunya saya pd 1 nama. Dgn tiada terdugaPun..kini sang nama hanyaLah sebuah cerita pendewasaan.... __ dan penyejuk sudah waktunya berkembara menemukan rumahnya.. saat kulihat palingan sejenak pandangan mata pada satu area kolam kecil yg kulihat juga dalam kesejukannya... senyum bahagia berdampingan dg pilu hamba terkuak beriringan.. Sahara menghimpun ketulusan menghempas si penyejuk tuk bermuara pd kolam kecil itu… __ sahara kini pun terus berupaya untuk kembali pada titik kejayaannya saat menjadi hutan rimba.. jikapun tiada mampu.. maka biarlah butiran2 pasirnya mampu terbang menembus cakrawala dan hinggap dimanapun hatinya ingin dan mengakhiri nya… __ suatu kepercayaan pada waktu,, keadaan,, elemen,, masa depan,, bahkan takdir… __ bersandar pada kepercayaan dan ketidak-tahuan. Biar dulu detik terus berputar dan pelan akan memberi petunjuk dan petuahnya dengan sendirinya.. bergerak walau sangat2 pelan.. jika mampu tiba2 cepat maka cepatlah.. jika melambat maka lambatlah… wahai TITIK.. saya pasti akan sampai.. pasti…:) :) ___ entah saya sahara.. entah saya debu.. air.. tanah.. udara.. atau apapun itu.. __ selalu akan ada makana dibalik sesuatu.. kenapa kita terlahir disini bukan disana... begini dan bukan begitu... jalan ini dan bukan jalan itu.. akan ada jawabannya.. terkuak atau tidak akan pernah.. dan teruntuk diri yg kompleks ini... saya bangga menjadi dirimu wahai saya......

No comments:

Post a Comment