Sunday 23 October 2011

Sepenggal Masa yang Terabaikan

 
Kala memandangmu tuk pertama kali.. 
Terbersit tanya dalam hati.. 
Adakah Nelangsamu yang telah terbaca olehku,,  
Nelangsamu yang tiada orang perduli ataukah hanya akulah yang mampu membacanya..
Atau mungkinkah ini hanya daya tangkapku yang terlampau berlebih..
 
Namun aku tak pula bertanya.. tiada pula berbincang..
Kita tiada pernah berbincang hangat.. tiada pula berbincang ala kadarnya ..
Yaaa... Kita selalu hanya saling pandang.. saling pandang tanpa bicara..
Kita hanya mampu membentuk angan dan menerawang gerangan hati masing-masing..
Ampunilah aku... dan mungkin pula kamu berkata sama dalam hati.
Tiap kata yang ingin terucap tersungkur busuk ditenggorokan lalu kembali lagi ke hati..
Ampunilah aku.. dengan kelemahanku ini.. 
Ampunilah aku dengan Ketakutanku ini...
Dan kita melewatkan segalanya tanpa ada apa-apa.. 
Berlalu dihempas angin begitu saja...

Dan kini... disini.. diwaktu yang jauh semenjak masa itu..
Alam mengisyaratkan tandamu..
Pandanganku teralih sejenak...
Namun jika kualihkan pandangan pada sudut lain yg berbeda disana... 
Masa tiada mampu membuatku tuk mengubah pandanganku smenjak kala itu... 
Sama seperti saat itu.. 
Dan hingga kinipun aku masih tetap ingin meletakkan tanganku diBahumu sekedar melepas sedih dan gundahmu.. 
Namun pula sama.. Aku tak jua mampu melakukannya..
 
 
 
by : Reny WTR. to: someone out there.. 

No comments:

Post a Comment